موسسه آموزش عالی آپادانا

دانشکده هنر و معماری
بخش معماری
معرفی رشته

در دوره کارشناسی ارشد مهندسی معماری به عنوان دوره تحصیلات تکمیلی، پس از طی دوره کارشناسی مهندسی معماری، مطرح می باشد. با پیشرفت های عصر جدید به خصوص در سه ماهه اخیر شاهد تحولات عظیمی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری بوده ایم. برای رویارویی با این تحولات، هر جامعه دانشگاهی نیاز به بازنگری اهداف، روش ها و رویکرد های آموزشی خود دارد. از این رو یک کمیته تخصصی با حضور اساتیدی با تجربه در حوزه های مختلف آموزشی راه اندازی شد و این کمیته با برگزاری جلساتی مستمر به شناسایی مشکلات، اهداف، تغییرات در آموزش دروه کارشناسی ارشد مهندسی معماری مشغول گردید.

هدف اصلی ایجاد دوره کارشناسی ارشد مهندسی معماری، آماده نمودن دانشجویان برای ورود به حرفه معماری و فعالیت های اجرایی و نیز ایجاد زمینه جهت ورود به عرصه های تحقیقاتی ومطالعاتی عالی معماری است. طبق آیین نامه مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شکل نظام به صورت ترمی - واحدی است و تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی ارشد معماری 32 واحد درسی می باشد. طول دوره نیز حداقل 4 نیمسال و حداکثر 6 نیمسال تحصیلی می باشد.

دانش آموختگان در این گرایش بر طراحی فنی ساختمان و روش‌های بهينه ساخت آثار معماری و استفاده از تکنولوژی‌های مناسب در طراحی، ساخت و بهره اسکیس معماری مهندسی معماریبرداری از بنا آشنا می شوند.

این گرایش نیز از نظر محتوای دروس تا حد زیادی به رشته تکنولوژی معماری شباهت دارد ولی بر خلاف رشته تکنولوژی ، برای ورود به این رشته بایستی کنکور و اسکیس معماری را پشت سر بگذارید.